Arzu Qurbanli

Siz “şahzadə” böyütmürsünüz… – PSİXOLOQ YAZIR

Baxış sayı: 436

Hər dövr üçün yeni ümidlər və yeni gözləntilərimiz olur. Ən böyük ümidimiz övladlarımızdır, onlardan böyük gözləntilərimiz var… Yaxşı övladlar böyütmək istəyirik…

Psixi cəhətdən sağlam, özləri ilə barışıq, xoşbəxt və uğurlu uşaqlar böyütmək istəyirsinizmi?

Sizə bir neçə ipucu:

  • Əvvəla, sevginizi övladınızdan əsirgəməyin, çox sevgi yoxdur; Uşağınıza sevgi göstərməyi sərhədlər qoymaqla qarışdırmayın. Həqiqi sevgi, yaxınlıq, səmimiyyət və hərarət göstərməyə gəlincə, siz uşağınızı lazım olduğundan artıq sevməyə bilərsiniz. Uşaqlar həqiqi məhəbbət aldıqda güclü təhlükəsizlik hissi inkişaf etdirirlər.
  • Uşağınıza “hüquq və öhdəliklər bərabərliyini” yaxşı öyrədin. O öyrənməlidir ki, müəyyən hüquqlar əldə etmək üçün üzərinə düşən vəzifələri yerinə yetirməlidir.
  • Heç bir qazancı ona hazır təqdim etməyin, qazanclarına layiq olmağı öyrənsin. Həyatın o qədər də asan olmadığını, böyük nailiyyətlərin böyük zəhmət tələb etdiyini öyrənsin, “mən çəkmişəm, əziyyət çəkməsin” deməsin, həmişə “hazır olun”.
  • Uğur qazana biləcəyi bəzi imkanlar yaradın, uğurdan və özünü həyata keçirməkdən həzz almağı öyrənsin. Müvəffəqiyyətin dadını daddıqdan sonra həmişə öz məqsədləri istiqamətində daha da irəli getməyə çalışacaq.
  • Bununla belə, müəyyən bir sahədə uğursuzluğun dünyanın sonu olmadığını öyrədin və çevik olmalısınız.Uğursuzluqlara həddindən artıq reaksiya verməyin. Uğursuzluqlarını öyrənmə təcrübəsi və alınacaq bir dərs kimi görsə, bu, böyük uğur olar.
  • Övladınızın istedadını tapmağa çalışın və onun istedadı olan sahələrdə özünü daha çox inkişaf etdirməsinə dəstək olun. Onu istedadı olmayan sahələrdə uğur qazanmağa məcbur etməyin.
  • Uşağınızın istədiyi hər şeyi yerinə yetirmək, lazım olanda məhdudiyyət qoymağı bilmək və qayda-qanun yaratmaq məcburiyyətində deyilsiniz. Uşağınızın istədiyi hər şeyi etmək məcburiyyətində olmadığınız kimi, siz onun bəzi istəklərini niyə yerinə yetirmək məcburiyyətində olmadığını həmişə izah etməli deyilsiniz və o, hələ bunu başa düşə bilməyəcək. Bununla belə, nə vaxt izahat verməli olduğunuzu və nə vaxt belə bir tələbin olmamasını ayırd etməlisiniz.
  • Övladınız öz uşaqlığını yaşasın. İstəyinizə uyğun olaraq onu bir dərsdən digərinə, tennis dərsindən fortepiano dərsinə, məsələn, “yarış atı” kimi aparmayın. Qoy uşağınız hansı sahədə özünü inkişaf etdirmək istədiyinə qərar versin. Siz sadəcə mümkün qədər çox variant təklif etməyə çalışırsınız.
  • Siz “şahzadə” və ya “şahzadə” böyütmürsünüz, uşağınızın etdiyi hər şey düzgün deyil. Davamlı əl çalma, daim tərifləmə. Həmişə “əl bala, gül balam” saxlamaq lazım deyil. Həyatın reallıqları ilə üz-üzə gəlsin və özünü “dünyanın mərkəzində” görməyə alışmasın.
  • Yaşından asılı olmayaraq, uşağınızın şəxsiyyətinə hörmət etməli, xüsusən də başqalarının yanında onu aşağılamamalısınız. Uşağınıza dəyər verin, amma lazımsız yerə “əlinizdə” saxlamayın.
  • Dostlarınıza hörmət edin. Onların dostlarına hörmət etmək, uşağınıza dəyər verdiyinizin mühüm göstəricisidir.
  • Övladlarınız arasında oğlan və qızlar arasında fərq qoymayın. İstər qız, istər oğlan, uşağınız sizin üçün dəyərli olmalıdır.
  • Qardaşları bir-birinizlə və ya uşağınızı öz uşaqlığınızla müqayisə etməyin. Hər kəs müxtəlif mühitlərdə və ya müxtəlif dövrlərdə doğulub böyüyüb və hər kəsin çox fərqli fitri şəxsiyyət xüsusiyyətləri var. Bir çox şəxsiyyət xüsusiyyətlərinin anadangəlmə olduğunu qəbul edin.
  • Övladınıza nəsihət lazım olmadıqca, ona məsləhət verməyə çalışmayın, çox faydası olmayacaq; Ən çox davranış və davranışlarınızla nümunəvi valideyn olmağa çalışın. “Dediyim kimi et, mənim etdiyim kimi yox!” Deməyin heç bir mənası yoxdur.
  • Uşağınıza verə biləcəyiniz ən böyük hədiyyə onun anasını/atasını, yəni həyat yoldaşınızı sevdiyinizi göstərməkdir. İsti və sevgi dolu bir ev mühitində böyüyən uşaqlar sevgi ilə doludur.
  • Uşağınızın dostu deyil, valideyni olun. Dostun yeri başqa, ata-ananın yeri başqa.
  • Birlikdə keyfiyyətli vaxt keçirin və bu müddət ərzində onun fikirlərini sərbəst ifadə etməsinə icazə verin. Beləliklə, o, həm sizdən çox şey öyrənəcək, həm də özünü daha yaxından tanımaq imkanı qazanacaq.
  • Uşağınıza xüsusilə zərərli olan sahələr istisna olmaqla, öz seçimlərini etməsinə icazə verin və ona etdiyi seçimlərin nəticələri ilə üzləşməyi öyrədin.
  • Dərslərində ona kömək edə və istiqamətləndirə bilərsiniz, lakin onun ev tapşırığını özünüz etməyə çalışmayın.
  • Onların suallarına həmişə açıq olun və bacardığınız qədər onlara cavab verməyə çalışın; lakin bunu edərkən bəzən bilmədiyiniz və araşdırmanız lazım olan mövzuların olduğunu söyləyə bilərsiniz.
  • Öz baxışlarınızı, düşüncələrinizi və inanclarınızı tətbiq etmək və aşılamaqdansa, azad, tənqidi və araşdırıcı düşünməyi öyrədin.
  • Özü üçün hədəflər qoymağa kömək etmək üçün dünyanı tanıtın, dünyanı mümkün qədər geniş şəkildə görməsinə nail olun. Fərqli insanları, fərqli baxışları, fərqli mədəniyyətləri görsünlər. Görsün ki, qarşısına məqsəd qoyarsa, həyat çox mənalı olar.
  • Bütün çətinlikləri onun üçün asanlaşdırmayın, yolunu tapsın, dostları və ya müəllimləri ilə münaqişə vəziyyətində qeyd-şərtsiz onun yanında olmayın, aidiyyəti şəxs və ya şəxslərlə ünsiyyətdə problem həlledici yanaşma nümayiş etdirməyə çalışın.
  • Problem həll etmə bacarıqları qazanmasına kömək edin.
  • Ona ünsiyyət bacarıqları qazanmağa kömək edin.
  • Paylaşmağı və təvazökarlığı öyrədin.
  • Çətinliklərin öhdəsindən gəlməyə kömək edin, lakin çətinliklər qarşısında çıxış yolu tapa bilməyəndə onun arxasında olduğunuzu göstərin.
  • Öz dəyərlərinizin formalaşması prosesində bəzən sizə qarşı durmağın sağlam bir münasibət olduğunu qəbul edin. Onun fərqli fikirlərinə də hörmət edin, çünki o, sizin karbon surətiniz deyil və olması lazım deyil. Qoy özü olsun.
  • Qəbul edin ki, həqiqət sizin həqiqətiniz olmaya bilər və onun öz izahatları və perspektivləri ola bilər.
  • Onunla ünsiyyətinizdə daha çox qulaq asın, danışarkən özünü tapmasına icazə verin.
  • Siqaret, alkoqol, narkotik/stimulant istifadəsi kimi sahələrdə müəyyən qırmızı xətlərin olduğunu bildirin.
  • Ona konkret vəzifələr də verin; Nümunələrlə göstərin ki, onlar öz məsuliyyətlərindən qaça bilirlər, lakin məsuliyyətsizliklərinin nəticələrindən deyil.
  • Onlara təkcə özlərinə deyil, həm də yaşadıqları cəmiyyətə və digər insanlara qarşı məsuliyyətlərinin olduğunu öyrətmək, yaxşı vətəndaş olmağın vacibliyini dərk etmək.
  • Heyvanlara və təbiətə sevgi aşılamaq. Özündən kənarda çox böyük bir dünya olduğunun fərqində olsun və sevgisini göstərəndə daha xoşbəxt olduğunu görsün.
  • Haqqında veriləcək qərarlar haqqında onun fikrini soruşun və fikirləri ilə razılaşmasanız belə, onlara dəyər verin. Razılaşmadığınız məsələlərdə məhsuldar ünsiyyət qura bilərsiniz.
  • Uşağınızı cəzalandırmaq üçün heç vaxt zorakılıqdan istifadə etməyin. Zorakılığa məruz qalan uşaqlar zorakılıq edirlər.
  • Mənfi davranışlara görə onları daim cəzalandırmaq əvəzinə müsbət davranışları tərifləyin və gücləndirin; Ona görə də onun mənfi davranışlarını söndürməyə çalışın.
  • Uşaq tərbiyəsində həddindən artıq tərif və ya tənqidə yer yoxdur, tərif və tənqidinizdə mümkün qədər mülayim olmağa çalışın. Uşağınızı tənqid edəcəyiniz zaman yalnız müəyyən bir davranış və ya rəftarı tənqid edin, onun şəxsiyyəti haqqında ümumi mühakimə yürütərək onu tənqid etməyə çalışmayın.
  • Evliliyinizi xilas etmək üçün uşaq sahibi olmayın. Uşağınızın səhv gedən evliliyiniz “qurbanı” olmasına imkan verməyin. Evliliyiniz yaxşı getmirsə, əvvəlcə onu düzəltməyə çalışın.
  • Övladınız vasitəsilə özünüzü dərk etməyə çalışmayın. Onun da öz səlahiyyətləri və çatışmazlıqları var və bunlara əsaslanaraq özü haqqında gözləntiləri olacaq. Onlara hörmət edin.

 

Klinik psixoloq Emdr Cbt terapevt

Arzu Qurbanlı




Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir