Getdikcə daha çox ana körpəsini süni uşaq qidası ilə qidalandırır. Elə bu səbəbdən də süni uşaq qidalarının satışı yaxşı gəlir gətirən biznesə çevrilib. Artıq hamı bilir ki, doğum evlərində süni uşaq qidalarının geniş təbliğatı gedir. Doğum evləri, pediatrlar süni uşaq qidaları satan şirkətlərlə birgə iş görərək analara bu qidaları təklif edirlər.
Qeyd edək ki, Azərbaycanda körpələr və erkən yaşlı uşaqlar üçün süni qida məhsullarının reklamının hamilə qadınlar və analar arasında, tibb müəssisələrində yayımlanmasına görə cərimə tətbiq ediləcək. Bununla bağlı İnzibati Xətalar Məcəlləsinə təklif edilən əlavə Milli Məclisin ötən plenar iclasında müzakirəyə çıxarılıb. Məcəllənin hazırkı variantına görə, süni qida məhsullarının satışını artırmaq məqsədi ilə tibb işçilərinin və onların ailə üzvlərinin bu və ya digər formada həvəsləndirilməsinə görə cərimələr tətbiq edilir. Bu hala görə fiziki şəxslər 150 manatdan 200 manatadək məbləğdə, vəzifəli şəxslər 250 manatdan 300 manatadək məbləğdə, hüquqi şəxslər 750 manatdan 1000 manatadək məbləğdə cərimələnirlər (“Trend”)”. Məcəlləyə təklif edilən dəyişiklik layihəsinə görə, bu cərimə həm də körpələr və erkən yaşlı uşaqlar üçün süni qida məhsullarının reklamının hamilə qadınlar və analar arasında, tibb müəssisələrində yayımlanmasına görə tətbiq ediləcək.
Tibbi ekspert Adil Qeybulla bildirir ki, pediatr və süni uşaq qidalarının satışı ilə məşğul şirkətlərin nümayəndələrinin doğum evlərində süni uşaq qidalarının reklam etməsi qeyri-qanunidir: “Süni uşaq qidalarının reklamı dünyanın hər yerində qadağan edilməlidir. Dərman kimi süni uşaq qidaları da yalnız həkim tərəfindən təyin olunmalıdır. Bu səbəbdən də süni uşaq qidalarının reklamı yolverilməzdir” deyən müsahibimiz vurğulayıb ki, analar mümkün qədər körpələri ana südü ilə qidalandırmalıdır: “Körpənin həyatının ilk aylarında ana südü ilə qidalanması çox mühümdür. Amma ana südü ilə bağlı hər hansı bir problem yaşanırsa, körpəyə ana südü vermək mümkün olmursa, ya da ananın südü az olursa, körpə ac qalmasın deyə uşaq qidalarına keçmək zərurəti var. Həmin qidalar müxtəlifdir. Klinikalar ayrı-ayrı uşaq qidaları satan şirkətlərlə işləyirlər və işlədikləri şirkətin uşaq qidasını təbliğ edir, valideynlərə təklif edirlər. Klinikaların uşaq qidalarını reklam etməsi düzgün deyil. Yəni uşaq qidaları seçimi yalnız həkim tərəfindən tövsiyyə olunmalıdır. Bəzən hansısa uşaq qidası uşağın orqanizminə düşmür və onu dəyişmək zərurəti yaranır. Bunlar həkim məsləhəti ilə həll olunmalıdır. İnsanların sərbəst şəkildə seçim edərək istədiyi uşaq qidasını alıb uşağa yedirtməsi düzgün addım deyil”.
A.Qeybulla qeyd edib ki, körpə dünyaya gəldiyi ilk vaxtlar ana südündə antitellər olur: “Həmin antitellər körpələri xəstəliklərdən, soyuqdəymədən qoruyur. Antitellər südlə uşağın qanına da keçir. Ana südü körpənin müdafiə vasitəsidir. Təbii ki, süni uşaq qidaları yalnız qidadır, tərkibində mikroelementlər, zülallar, karbohidratlar, yağlar var. Bunlar uşaq orqanizmi üçün lazımdır. Süni uşaq qidaları su ilə qarışdırılır və uşağın bağırsağı ilə asan mənimsənilə bilir. Ana südünün tərkibində xeyli mikroelementlər, zülallar, proteinlər, karbohidratlar, yağlar və s var. Uşağa lazım olan hər şey ana südündə var. Uşaq ana südünə daha tez adaptasiya olur. Yəni ana südü körpənin orqanizmi ilə bağlı olduğu üçün ona tam uyğun gəlir. Ana südü həm də daha keyfiyyətlidir. Amma bir şeyi də nəzərə alaq ki, indiki ekoloji vəziyyət və qida məhsulları ilə heç ana südünü də keyfiyyətli hesab etmək olmaz. Bunu açıq etraf edək. Ona görə də anaların çoxunun südü olmur. Çoxunun südlə bağlı müəyyən problemləri yaşanır. Bəzilərində süd az olur”.
Psixoloq Vəfa Rəşidova deyir ki, ananın körpəyə ana südü verməsi və ya bunun süni uşaq qidası ilə əvəzləməsi daha çox onun öz seçimi ilə bağlıdır: “Bu, ananın dünya görüşündən asılıdır. Anaya hər cür uşaq qidası göstərilə və ya reklam oluna bilər. Amma onun hansı seçimi etməsinə bununla bağlı nə dərəcədə maariflənməsi təsir edir. İnsana hər şey təqdim oluna bilər. Seçimi özü etməlidir. Elə xanımlar var ki, süni uşaq qidalarına yaxşı baxmır. Çünki körpəni dünyaya gətirməmişdən öncə bu məqamları incələyib, araşdırıb, xeyrini və zərərinin nə olduğunu öyrənib. Ana südü ilə bağlı biliyi olan insanlar üçün süni uşaq qidalarının reklamı problem yaratmır. Amma az maariflənmiş insanlar, ana südü ilə süni uşaq qidalarının fərqini bilməyən, bununla o qədər də maraqlanmayan insanlar əlbətdə ki, reklam olunan uşaq qidasını dərhal alıb uşağına yedirdə bilir. Reklam edən insanın burda günahı yoxdur. Reklamçı öz məhsulunu reklam edərək satır. Problem anaların düşüncəsindədir ki, körpə dünyaya gəlib, amma onlar hələ də övladlarını necə yedirdəcəklərini müəyyən etməyiblər. Təbii ki, ana südü mühümdür, xeyri əvəzsizdir”.
Aynurə MƏMMƏDOVA