Bəs bizdə vəziyyət necədir? Nəqliyyat üzrə ekspert Eldəniz Cəfər hesab edir ki, ölkəmizdə avtomobillərin icbari texniki baxışdan keçirilməsi zəruridir: “Azərbaycanda xeyli sayda köhnə avtomobil var və onların vəziyyətini yoxlamaq lazımdır”.
“Sürücülərin Maarifləndirilməsinə Yardım” İctimai Birliyinin sədri Fazil Məmmədovun dediyinə görə, Rusiyada avtonəqliyyat vasitələrinin texniki baxışı sahəsində mümkün yeniliklərə bizdə olan maraq başadüşüləndir: “Şübhəsiz ki, nəqliyyat vasitəsinin məsul sahibi özü də onun işlək olmasında maraqlıdır, çünki onun həyatı, sərnişinlərinin və digər hərəkət iştirakçılarının həyatı bundan asılıdır. Amma hamı məsuliyyət daşımır. Kimsə maşınının vəziyyətini vaxtında yoxlamağa tənbəllik edir, kiminsə buna vaxtı yoxdur və hər şeyi “sonraya” təxirə salır. Bundan əlavə, hər kəs avtomobilində nəyinsə səhv işlədiyini başa düşmür. Maşın texniki cəhətdən mürəkkəb bir vahiddir və həmişə bir mütəxəssis onun uyğunluğunu müəyyən edə bilməz. Ona görə də məncə, bizdə texniki baxış məcburi olaraq qalmalıdır”.
Müsahibimiz bildirir ki, Azərbaycanda “Yol hərəkəti haqqında” qanuna əsasən, avtomobil buraxıldığı gündən 4 il müddətində texniki baxış keçirilmir: “Bu, onunla bağlıdır ki, həmin müddətdə istehsalçı zavod istehsal etdiyi avtomobilə zəmanət verir. 4 ildən çox və 10 ildən az olan avtomobillər iki ildən bir texniki baxışdan keçirilməlidir. Avtomobilin yaşı 10 ildən çoxdursa, o zaman hər il texniki baxışdan keçməlidir”.
“Texniki baxış nəticəsində onu keçirmək öhdəliyi həvalə edilmiş hüquqi şəxs avtomobili müəyyən müddətə idarə etməyə icazə verir. Ümumiyyətlə, “Yol hərəkəti haqqında” qanunda hər şey yaxşı müəyyən edilib. Baxışdan keçməyən həmin avtomobillər kameralar tərəfindən qeydə alınır və haqlı olaraq da onlara cərimə yazılır”, – deyə mütəxəssis söyləyir.
Məmmədov xarici ölkələrdən nümunə də gətirib: “Məsələn, ABŞ-da vətəndaşlar daha çox vicdanlıdır və bu ölkədə texniki baxış lisenziya almış özəl şirkətlərə verildi. Amma orada vicdanla işləyirlər, çünki bilirlər ki, texniki cəhətdən təmir olunmamış avtomobili yola salsalar, lisenziyadan məhrum ediləcəklər, hətta həbs oluna bilərlər. Bizdə texniki baxışın aparılmasını şəxsi əllərə versəniz, çətin ki, özəl ticarətçilər də eyni məsuliyyəti hiss etsinlər. Ona görə də hesab edirəm ki, bu, yol polisinin səlahiyyətində qalmalıdır”.
“Ümumiyyətlə, son 10 ildə bu sahədə irəliləyişlər var. İndi avtomobil yoxlamaya gətirilməlidir, halbuki əvvəllər onsuz da keçmək mümkün idi. Yol polisinin rəhbərliyi tədbirlər görməlidir ki, yoxlama həmişə vicdanla aparılsın və bunun üçün onun hər cür imkanı var. Bu struktur qanunun icrasına nəzarət etməlidir. Vətəndaşların özləri də daha vicdanlı olmalıdırlar. Ancaq çoxları yoxlamadan keçməkdənsə, qeyri-qanuni ödəməyi daha asan yol hesab edirlər”, – deyə həmsöhbətimiz fikrini yekunlaşdırdı.
Elya Belskaya