Almara Melikova

Uşaqlarda zərərverici hərəkətlər - "PRİMera"

Baxış sayı: 789

Uşaqların davranışları, onların emosional və psixoloji inkişafının bir göstəricisidir. Zərərverici hərəkətlər isə bəzi uşaqlarda nisbətən tez-tez müşahidə olunan bir davranış formasıdır. Bu cür davranışlar bəzən bir əşyanı, oyuncağı, heyvanı və ya başqa bir insanı hədəf ala bilər. Zərərverici hərəkətlərin tez-tez baş verməsi valideynləri narahat edə bilər, xüsusilə də bu davranışların uşağın psixoloji vəziyyətindən irəli gəldiyi təqdirdə. Bu məqalədə, uşaqlarda zərərverici davranışların səbəbləri və onların azaldılması üçün valideynlərin nələr edə biləcəyi barədə psixoloji bir yanaşma təqdim edəcəyik.

Zərərverici davranışların müxtəlif səbəbləri ola bilər. Ən çox rast gəlinən səbəblərdən biri, uşağın qarşılaşdığı emosional və psixoloji gərginliklərdir. Məsələn, uşaqların ailə daxilindəki gərginliklər, məktəb problemləri, ya da sosial mühitdəki çətinliklər, onların bu cür davranışlar sərgiləməsinə səbəb ola bilər. Uşaqlar, özlərini başa düşülmüş və ya diqqətə alınmış hiss etmədikdə, bu davranışları təbii olaraq özünə bir reaksiya olaraq inkişaf etdirə bilərlər.

Eyni zamanda, depressiya, hiperaktivlik və ya anksiyete kimi psixoloji hallar da uşaqlarda zərərverici davranışların yaranmasına təkan verə bilər. Uşaqların psixoloji vəziyyəti, onların davranışlarını ciddi şəkildə təsir edir və bu cür vəziyyətlərdə davranış problemlərinin həlli yalnız fiziki və ya davranışsal yanaşmalarla mümkün olmaya bilər. Psixoloji dəstək və müvafiq terapiya, bu cür problemlərin kökünü aradan qaldıra bilər.

Zərərverici davranışların idarə olunmasında valideynlərin rolu çox böyükdür. İlk növbədə, valideynlər uşaqlarının psixoloji vəziyyətini diqqətlə qiymətləndirməlidirlər. Uşağın hansı emosional və ya psixoloji çətinliklər yaşadığını başa düşmək, bu davranışların aradan qaldırılması üçün ilk addım olacaqdır. Uşağın hər hansı bir narahatlıq, qorxu və ya gərginlik hissi yaşayıb-yaxalamadığını müəyyən etmək, bu davranışları düzəltmək üçün mühüm addım ola bilər.

Valideynlər həmçinin uşaqlarının bu davranışları hansı şəraitdə göstərdiyini də diqqətlə izləməlidirlər. Məsələn, müəyyən bir vəziyyət və ya hadisə uşağın zərərverici hərəkətə başlamasına səbəb ola bilər. Bunu müəyyən edərək, valideynlər həmin vəziyyətləri idarə etmə yollarını tapmağa çalışmalıdırlar.

Valideynlər bu cür davranışların qarşısını almaq üçün müəyyən üsulları tətbiq edə bilərlər. Birinci addım, uşağın psixoloji və emosional vəziyyətini diqqətlə izləməkdir. Uşağın bu davranışları göstərməsinin səbəblərini müəyyən etmək, yalnız bu davranışları əngəlləmək üçün deyil, eyni zamanda uşağın ümumi inkişafına kömək etmək üçün də vacibdir.

İkincisi, uşağın gündəlik həyatında mənfi təsirləri minimuma endirməkdir. Məsələn, televizor, telefon və ya digər vizual vasitələr vasitəsilə uşaqlara təsir edən mənfi nümunələrdən çəkinmək önəmlidir. Bu tip vasitələrdən gələn mənfi təsirlər uşağın davranışlarına əks olunur, ona görə də valideynlər bu vasitələrin istifadəsini məhdudlaşdırmalıdırlar.

Üçüncüsü, empatiya bacarıqlarını uşağa aşılamaq da çox vacibdir. Uşağa “başqasının yerinə özünü qoyma” bacarığını inkişaf etdirmək, onların başqalarına qarşı olan münasibətlərini müsbət yöndə dəyişdirə bilər. Valideynlər yalnız sözlərlə deyil, hərəkətləri ilə də nümunə olmalı və uşaqlarına hörmət, anlayış və empatiyanı təbliğ etməlidirlər.

Uşaqların zərərverici davranışları yalnız evdə deyil, bəzən məktəb və ya digər sosial mühitlərdə də baş verə bilər. Bu səbəbdən, uşağın yaxın ətrafını və sosial mühitini qiymətləndirmək də vacibdir. Uşaq evdə və ya məktəbdə müşahidə etdiyi davranışları özündə təkrarlaya bilər. Uşağın ətrafındakı insanların davranışları, onun psixoloji vəziyyətini formalaşdıra bilər. Əgər evdə və ya məktəbdə uşağın qarşılaşdığı mənfi nümunələr varsa, bu, uşağın davranışlarını mənfi şəkildə təsir edə bilər. Bu vəziyyətdə valideynlər, uşaqlarının sosial əlaqələrini izləyərək, onlara düzgün nümunələr təqdim etməyə çalışmalıdırlar.

Zərərverici davranışlar uşaqların inkişaf dövründə qarşılaşılan təbii problemlərdən biridir. Lakin bu davranışların davam etməsi və artması uşağın psixoloji vəziyyəti barədə ciddi narahatlığa səbəb ola bilər. Valideynlər, uşaqlarının emosional vəziyyətini başa düşərək, onlara düzgün rəhbərlik etməli və müvafiq dəstəyi təmin etməlidirlər. Bu davranışların azaldılması üçün yalnız fiziki cəza və ya tənqidlərdən qaçınmaq deyil, uşağın daxili dünyasına nüfuz edərək, onları doğru şəkildə yönləndirmək və empatiya hissini inkişaf etdirmək lazımdır.

 

Psixoloq M. Almara Ağaqızı

PRİM – Psixososial Reabilitasiya və İnkişaf Mərkəzinin direktoru

 

(Psixoloqla əlaqə saxlamaq istəyənlər Bakı şəhəri, Zahid Xəlilov 48A, Elmlər m/st yaxınlığında yerləşən “PRİM” Psixososial Reabilitasiya və İnkişaf  Mərkəzinə müraciət edə və ya 050 777 80 04 mobil nömrəsi ilə birbaşa Almara Ağaqızı ilə əlaqə saxlaya bilərlər. Həmçinin almara.melikova.aga_qizi instagram səhifəsi vasitəsi ilə də Almara xanımla kontakt yarada bilərlər.)




12 şərh “Uşaqlarda zərərverici hərəkətlər – “PRİMera”

  1. Arifə Mehdiyeva

    Məqalədə yaxşı təkliflər var, amma məncə, uşaqlarda zərərverici davranışların qarşısını almaq üçün daha çox oyun terapiyasına yer verilməlidir. Bəzi hallarda uşaqların öz hisslərini anlamağa və idarə etməyə kömək etmək üçün yaradıcılıq və oyun vasitəsilə təhsil vermək çox effektiv ola bilər. Bu üsul həm də uşaqların empatiya bacarıqlarını artırmağa kömək edə bilər.

    Cavabla
  2. Camal Cebiyev

    Məncə, bu gün sosial medianın uşaqların davranışları üzərində böyük təsiri var. Xüsusən də kiçik yaşlardan etibarən internet və sosial şəbəkələr vasitəsilə mənfi nümunələr izləyən uşaqlar, bəzən öz hisslərini idarə edə bilmirlər və bu, zərərverici davranışlara yol aça bilər. Valideynlər yalnız fiziki mühitlə deyil, rəqəmsal mühitlə də uşaqlarını izləməli və bu məsələyə nəzarət etməlidirlər.

    Cavabla
  3. Kamilə Pənciyeva

    Bəzən valideynlər uşaqlarının davranışlarının nəzarətdən çıxdığını düşünə bilərlər, amma bunun altında daha dərindən gələn bir səbəb ola bilər. Uşaqlara psixoloji dəstək verilərək, onların öz emosiyalarını anlaması və idarə etməsi daha asan olacaq.

    Cavabla
  4. Nuranə Həmidova

    Mənim kiçik qardaşım da bəzən əşyaları sındırır və ya başqalarına zərər verə bilər. Bu, çox təəccüblü idi, çünki onun heç də pis niyyəti yoxdur. Həmişə evdəki gərginliklərə və ya məktəbdəki narahatlıqlara reaksiya verirdi. Müəllifin qeyd etdiyi kimi, emosional vəziyyət və psixoloji gərginlik uşaqların davranışlarına çox təsir edir. Məncə, bununla mübarizə aparmaq üçün hər halda mütəxəssis yardımı faydalı ola bilər.

    Cavabla
  5. Sara Hacıyeva

    Bu cür zərərverici davranışlar daha çox hansı yaş dövründə müşahidə olunur? Mənim 7 yaşımda bir oğlum var və bəzən əşyaları sındırmağa başlayır. Bu, yaş dövrünə aid bir davranışmı, yoxsa əlavə psixoloji səbəbləri ola bilər? Uşağımın bu davranışlarının inkişafına necə yanaşmalıyıq?

    Cavabla
  6. Aytən Əliyeva

    Məncə, hər bir valideynin uşağının psixoloji vəziyyətinə diqqət etməsi vacibdir. Yalnız davranışlarına baxmaq yetərli deyil, uşağın nə hiss etdiyini və nələrə reaksiya verdiyini anlamaq çox mühümdür.

    Cavabla
  7. Naibə Osmanlı

    Mənim övladım da bəzən başqalarına zərər vermək istəyir, amma bunu çox nadir hallarda edir. Məncə, bunun əsas səbəbi bizim evdəki qarşılıqlı münasibətlərdir. Mənim fikrimcə, uşaqlar çox vaxt valideynlərindən və ya yaxın ətraflarından gördükləri davranışları təkrarlayırlar. Bu yazıda qeyd olunan məqamı çox önəmli hesab edirəm. Valideynlər öz davranışlarına diqqət yetirməli və daha çox empatiya göstərməlidir.

    Cavabla
  8. Məleykə Əliyeva

    Bu cür davranışların səbəbləri haqqında çox maraqlı məlumatlar verdiniz. Mənim sualım, belə davranışları göstərən uşaqların daha çox hansı yaş dövründə olduğu ilə bağlıdır? Həmçinin, əgər bu davranışlar çox uzun müddət davam edərsə, hansı əlavə psixoloji problemlərə yol aça bilər?

    Cavabla
  9. Günəş Əkbərli

    Məncə, yazıda bəhs edilən məsələlər çox əhəmiyyətlidir, amma bir şey qeyd etmək istəyirəm. Zərərverici davranışların arxasında bəzən sadəcə ailə daxilindəki problemlər olmur. Hətta sosial şəbəkələr və televiziyada göstərilən mənfi nümunələr də uşaqların davranışlarını formalaşdıra bilər. Bu baxımdan, həm valideynlərin, həm də məktəb mühitinin bir arada çalışması çox vacibdir.

    Cavabla
  10. Aytac Məmmədova

    Yalnız evdə deyil, məktəbdə də uşaqların psixoloji dəstəyə ehtiyacı olduğunu unutmamalıyıq.

    Cavabla
  11. Zeynəb Atayeva

    Mənim öz qızımda da zaman-zaman bu tip davranışları müşahidə etmişəm. Yazıda verilən təkliflərə əsaslanaraq, artıq uşağımın emosional vəziyyətini daha yaxşı qiymətləndirməyə çalışıram. Müəllifə təşəkkür edirəm, çünki bu məqalə mənə çox yardımçı oldu.

    Cavabla
  12. Mirhüseyn Səlimov

    Bəzi valideynlər bu cür davranışları sadəcə tərbiyə məsələsi kimi görürlər, amma müəllifin vurğuladığı kimi, emosional və psixoloji aspektləri nəzərə almaq lazımdır. Uşağın özünü başa düşülmüş hiss etməsi və güvənli bir mühitdə böyüməsi çox önəmlidir.

    Cavabla

Aytac Məmmədova üçün bir cavab yazın Cavabı ləğv et

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir